Att faktiskt skriva musik.

Det är inte så enkelt egentligen. Att skriva en låt handlar om så mycket mer än vad jag ibland gör det till.

Vi har fått en uppgift i skolan att välja ut den låt som mest inspirerat oss till att bli låtskrivare. Alla andra verkade tycka det var väldigt svårt men någonstans tyckte jag att jag hade det hela ganska klart för mig.
Jag har blivit som mest inspirerad av Annika Norlin. Inte egentligen för att hon sjunger fantastiskt, eller skriver fantastiska melodier. Utan för att hon, utan att få det för lamt och töntigt, kan skriva om världen och samhället.
Musiken är mitt sätt att försöka förändra världen. Klyschor som bara den, men det är faktiskt mitt mål med min musik! Att kunna skriva så att det går in och så att det förändrar.




Kommentarer
Kulan

Har du fraser som du säger ofta eller hör ofta?

2012-08-30 @ 17:22:28
URL: http://kulansplace.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0