Att sy

Att sy är i grunden inte svårt alls. Det svåra är inte arbetet som kommer från dina händer. Det svåra ligger i personen. Du måste ha tålamodet, fantasin och kraften att ta fantasi till verklighet. Det är svårt ibland tycker jag att hitta de där sakerna, men för varje sak som jag syr blir allting lättare. För varje gång jag skapar någonting så växer intresset av att sy mer.
Jag rensade igenom kläder tillsammans med mamma här om dagen och hittade den första kjol jag sydde. Någon dag kanske jag lägger upp den här. Iallafall så var den fruktansvärd. En rosa kjol som jag sydde med vit tråd. Inget var jämt och flera sömmar hade gått upp för jag hade sytt för dåligt. Då gick det upp för mig att jag faktiskt utvecklats inom sömnads kunskapen. Och inte för att jag har gått någon kurs som lärt mig tekniker utan för att mitt intresse växt. Jag har velat göra mer och mer och det lär man sig av!!
Så stor uppmuntran är att inte hindras av din kunskap och förmåga utan drivas framåt av din passion.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0