Känner ingen sorg för dig i Göteborg

Så ska man ner till Göteborg över dagen. Bo över i Jönköping och spendera lördagen hos kusiner i Aneby. Just nu är jag väldigt trött men det är bara att åka. Det kommer ju bli bra!
 
Idag flyttar min bror...Han har flyttat förr men idag flyttar han på riktigt. Han har tömt hela sitt rum och alla hans saker ska åka ner till Göteborg. Jag hade liksom inte insett det förrän det hände. Och jag hade inte insett att han inte skulle finnas till hands. Det är ju det som är det tråkiga. Han kommer knappt existera i mitt liv. Han är självklart där, och han finns ju, men han kommer ju inte finnas med i mitt vardagsliv. Och det är tråkigt. Det är jättetråkigt.
 
Så här sitter jag. Lite trött på att behöva åka bil, men framför allt ledsen över att min bror flyttar. På riktigt.
 
I saw my brother pack his bags and leave
we made our goodbye and now he is ssettled down
in the city
where he dosen't have to be himself
 
He used to play that untuned guitarr
while he sang about me and he sang about the stars
I used to dream about another time
but now it's all clear.
That's the only time I wish would come back
 
 
Jag ställer mig och knackar på din dörr
väntar en stund
sen minns jag, att det inte längre är din dörr
för du är inte här, du är inte kvar.
Trackback
RSS 2.0