Resan

Vet du också om att vi suttit tysta i en halvtimme nu?
tio olika personer har kommit och gått
Du har suttit mitt emot och sett rätt besvärad ut
som om du var rädd för alla runt om
 
vem vet vad som kunnat hänt om vi pratat med varann
kanske kan du allt det där som jag inte kan?
 
Du kunde svarat på frågorna jag har
jag kunde hjälpt dig hitta rätt
du kanske vet vad livets mening är
men säger vi inget, vet vi inget om det där
 
Du stirrar ut genom fönstret nästan jämt
utom när någon ny sätter sig brevid dig
då tittar du skeptiskt åt dens håll
och jag gör samma sak, för att ha koll
 
vem vet vad som kunnat hänt om vi pratat med varann
kanske kan du allt det där, som jag inte kan?
 
Du kunde svarat på frågorna jag har
jag kunde hjälpt dig hitta rätt
du kanske vet vad livets mening är
men vi säger inget, så vi vet inget om det där
 
Vi kunde ha pratat, skrattat och haft kul
vi kunde känna varandra väl redan nu
men du har ena örat fullt av musik
och andra lutar du mot glaset brevid
 
Du kunde svarat på frågorna jar har
jag kunde hjälpt dig hitta rätt
du kanske vet vad livets mening är
men vi säger inget, så vet vi inget om det där?
 
Jag går av nu, du ger mig en blick
den genomtränger mig
varför var det så svårt, vad tog emot
att bara säga ett enkelt hej?
 
Kunde du ha svarat på frågorna jag har?
kunde jag ha hjälpt dig rätt?
Vet du vad livets mening är`?
Varför sa vi inget, nu vet jag inget om det där.


Kommentarer
Anonym

så fin text!

2012-08-25 @ 17:40:08
URL: http://myrins.blogg.se
Louise - Elsalouise.blogg.se

Hejhej!
Haft en bra dag? :D

2012-08-25 @ 23:11:44
URL: http://elsalouise.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0