Varje ny morgon

Varje morgon känns det som om man har möjligheten till så mycket. På många sätt så kan jag göra vad som helst idag. Vad helst jag vill. Men jag kan ha en motsatt känsla när jag går och lägger mig. Då jag ställer frågan: "Vad har jag gjort idag då?"
Det är en utmaning som man får varje morgon och som man får välja att göra något av eller inte. Men jag tror inte vi ska ha inställningen att vi måste göra något livsförändrande. Utan du kan lika gärna göra något enkelt, något som inte för någon annan spelar roll, utan bara för att göra dig glad och nöjd. Att göra något kreativt under ens dag gör ofta dagen mer värdefull och på kvällen innan du ska sova kan du komma ihåg just det.
Det du skapar och gör, blir för alltid värdefullt. Det har ett egenvärde som varar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0