Stockholmsbarn

Du säger jag är stockholmsbarn
ja du har nog rätt
Jag springer dit, varän jag ska
bråttom på något sätt
 
Kan inte vänta ens någon minut
för tiden den tar slut
 
Så kalla mig ett
Stockholmsbarn, pratar aldrig med nån okänd
Stockholmsbarn,jag ska veta vad jag vill
för jag är stockholmsbarn
 
Jag har förstått att jag visst är
helt på egen hand
Fråga aldrig nån om hjälp,
ska visa att man kan
 
Ingenting kan vänta ens någon minut
för tiden den tar slut
 
Så kalla mig ett
Stockholmsbarn, pratar aldrig med nån okänd
Stockholmsbarn, jag ska veta vad jag vill
för jag är stockholmsbarn
 
 
Hitills så har jag skrivit detta på den här låten. Jag vet inte riktigt hur den ska fortsätta, om den ska få en twist på slutet eller om den helt enkelt ska vara så som den är. Den handlar ju helt enkelt om att genom att växa upp i stockholm så blir man med tiden invan vid ett sätt att vara och så är man precis så. Jag har alltid bråttom till allting av ingen anlening och man får lära sig att man ska klara sig själv. Om du har något tips på utveckling, så hör av mig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0