Material

Om du inte har någon koll på material, är det dags att skaffa! Jag tycker det är otroligt viktigt och i stort sett avgör ett tygs lyster, material och strävhet ett helt klädesplagg!

Mitt absolut favorit heter popplin. Det har jag använt till flera av de klänningar som jag lagt upp här. Mitt senaste tillskott är mocka. Mocka jackan som jag köpt är en dröm just därför. Annars så varierar tygvalet mycket av vad du ska sy. Kjolar blir härliga i tunna tyger och gärna fladdrande! Medan klänningar kan vara otroligt vackra i ett mer styvt och klart tyg osv. Det är helt underbart att gå runt och frossa i tyg affärer och bara leta rätt material! Det kan faktiskt vara det som gör att ditt plagg blir precis som du tänkt!

Behöver du hjälp med tygval, så hör av dig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0